reklama

Typowe funkcje systemu CRM. Jak system może pomóc w funkcjonowaniu Twojego biznesu?

Mazowsze

. 2022-05-20 11:34:01 liczba odsłon: 362
Artykuł
sponsorowany
.

.

Pewnie niejednokrotnie spotkałeś się z pojęciem systemu CRM. Rozwój tego typu aplikacji sprawił, że co chwilę pojawiają się w tej dziedzinie nowe funkcjonalności. Skrót CRM pochodzi od angielskiego zwrotu Customer Relationship Management. W najprostszym rozumieniu ma on więc pomagać w zarządzaniu kontaktami z klientami. Ma więc zastosowanie wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z bazą kontrahentów. Instynktownie można stwierdzić, że im ta grupa jest większa i bardziej różnorodna, tym bardziej zaawansowany powinien być system ją obsługujący.

reklama

System CRM. Jak efektywnie z niego korzystać? 

Inwestycja we wdrożenie rozwiązania CRM to jedno, natomiast pełne wykorzystanie możliwości, jakie on daje to zupełnie osobna kwestia. Oczekiwania klientów w zakresie zadań, jakie ma on spełnić bywają bardzo różne. Dlatego zawsze pierwszym krokiem powinno być dobre określenie priorytetów zamiast szukania najatrakcyjniejsze oferty zakupu licencji. Zastanów się zatem czego potrzebujesz. 

Typowe składowe aplikacji CRM to przede wszystkim:

  • rozbudowana baza klientów zawierająca poza podstawowymi danymi także historię kontaktów, zawartych transakcji oraz płatności;

  • możliwość integracji z systemem handlowym oraz wymiany informacji między nimi,

  • moduł do zarządzania sprzedażą, w tym kreowania kampanii i akcji promocyjnych,

  • udogodnienia ułatwiające planowanie pracy i wykonywanie codziennych obowiązków w postaci chociażby zakładanych zadań do wykonania,

  • dodatkowa aplikacja mobilna.

Nie każdy system informatyczny będzie miał wszystkie podane wyżej opcje. Wszystko zależy od naszych potrzeb dlatego, zanim przystąpimy do wdrożenia systemu crm dobrze jest przeprowadzić wewnętrzną analizę, a później zweryfikować ją z kimś, kto pracuje w tym środowisku na co dzień i ma własne wnioski. 

Zalety, jakie ma oprogramowanie CRM 

System CRM to oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientem. Jego funkcjonalności mogą pomóc w rozwoju biznesu. Najważniejsza ich zaleta to trwałość i kompleksowość wiedzy o kliencie dostępna z każdego miejsca i z dowolnego urządzenia. Tak skonfigurowane systemy crm to olbrzymi potencjał tkwiący w optymalizacji funkcjonowania firmy, co jest szczególnie ważne w dobie kryzysu. 

Więcej o CRM dowiesz się ze specjalistycznych publikacji opisujących jak efektywnie zarządzać biznesem. Oprogramowanie CRM pozwala lepiej i szybciej rozpoznać potrzeby klientów. Regularnie analizowane dane raportowe pozwalają wyciągać wnioski i szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku. W systemie crm można znaleźć wiele informacji pozwalających określić mocne i słabe strony zarządzania firmą.

To także przydatne narzędzie z perspektywy zarządzania zespołem. Oprogramowanie crm umożliwia projektowanie systemów motywacyjnych i wyznaczanie celów. Pracownikom łatwiej wtedy osiągać wyniki, a przełożonym odpowiednio motywować do działania. 

Systemy CRM w biznesie 

System CRM to narzędzie przydatne w wielu firmach. Nawet jeśli zakup oprogramowania i jego wdrożenie będzie wiązało się z kosztami oraz żmudnym przystosowanie zespołu do prawidłowego korzystania jest to trud, który zdecydowanie warto podjąć. W dłuższej perspektywie system crm pomaga pracować z danym klientem i elastycznie odpowiadać na jego potrzeby.

Wdrożenie w firmie system crm może przyczynić się do poprawy wyników lub pomóc we wdrożeniu nowych produktów. Mobilny crm będzie wygodny dla handlowców działających w terenie. Warto zatem w niego zainwestować. 

Czytaj także

reklama
Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.