reklama

Łuków: Czy świeżo mianowany dyrektor Marcin Bernat będzie robił... Czystki w ZDM-ie?

Łuków

Bartosz Szumowski 2022-04-28 12:14:01 liczba odsłon: 1052
.

.

Kilka godzin po tym, jak Zarząd Dróg Miejskich w Łukowie zyskał nowego szefa, radni PiS-u zapytali, czy będzie zwalniał pracowników. Podobno żąda tego burmistrz.

reklama

Łukowski ZDM nie schodzi z ust mieszkańców od listopada ubiegłego roku. Jego ówczesny szef jechał wtedy samochodem w godzinach pracy, mając w organizmie 0,8 promila alkoholu. Po tym zdarzeniu burmistrz Piotr Płudowski zdecydował o zwolnieniu go z pracy. Przez pierwszy kwartał p.o. dyrektorem ZDM-u był Tomasz Bednarczyk.

ZATROSKANA INTERPELACJA

Na pierwszej kwietniowej sesji włodarz miasta przedstawił radnym nowego szefa Zarządu Dróg Miejskich, Marcina Bernata. A członkowie klubu Prawa i Sprawiedliwości przywitali go gorącą... interpelacją, odczytaną przez Leonarda Baranowskiego.

Autorzy pisma (oprócz radnego Baranowskiego także Andrzej Skwarek i Artur Gałach) chcieli wiedzieć, czy to prawda, że dyrektor Bernat zacznie pracę od zwalniania - z polecenia burmistrza - wieloletnich pracowników. Powołali się także na pogłoski o tym, że pracę stracą dozorcy, których mają zastąpić pracownicy firmy ochroniarskiej. Radnych PiS -u interesowało również, „jak zostanie rozwiązany problem ogrzewania budynków i maszyn”, czym obecnie zajmują się właśnie dozorcy.

Zaś „w trosce o dobro miasta” zaapelowali, „by nowo zatrudniony Dyrektor w terminie do 30 czerwca 2022 r. przedstawił plan funkcjonowania ZDM, w tym harmonogram realizacji robót rzeczowych”. Pismo zakończyli prośbą o niepodejmowanie do tego czasu żadnych decyzji personalnych w firmie.

BĘDZIE ANALIZA

- To przedziwne, że państwo wiedzą, jakie plany ma dyrektor, który pracuje dopiero od 3 godzin - odpowiedział Piotr Płudowski. - Zmiany organizacyjne w ZDM-ie na pewno będą, ale zapewniam, że nie dojdzie do wręczania wypowiedzeń. Znajdzie się praca dla przesuniętych osób. Obiecuję też, że nie będzie dodatkowych wydatków, gdyby doszło do zatrudnienia firmy ochroniarskiej - dodał.

Radnych to najwyraźniej nie usatysfakcjonowało, bo swoją interpelację złożyli też w formie pisemnej. Niedawno urząd miasta opublikował oficjalną odpowiedź burmistrza. Włodarz Łukowa napisał w niej, że nowy dyrektor „oprócz podejmowania bieżących czynności i niezbędnych decyzji, zajmuje się obecnie analizą stanu, w jakim znajduje się podległa mu firma”, zarówno w kwestiach organizacyjnych czy ekonomicznych, jak i kadrowych.

„Wszystkie, często bardzo szczegółowe tematy, które Panowie w interpelacji poruszają, również zostaną poddane głębokiej i wnikliwej analizie. (...). Sugestie przedstawione przez Panów Radnych zostaną przekazane dyrektorowi Zarządu Dróg Miejskich” - zakończył burmistrz.

 

Komentarze (1)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

  • najstarsze

  • najnowsze

  • popularne

reklama
reklama
Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.