reklama

Wyposażenie biur typu open space

Mazowsze

. 2022-04-05 08:43:38 liczba odsłon: 760
Artykuł
sponsorowany
.

.

Chcemy zapewnić komfort pracy każdemu pracownikowi, jednocześnie pamiętając o całym zespole. Podpowiadamy, jakie biurka i krzesła wybrać, aby biura open space tworzyły zgraną całość.

reklama

Kompleksowe wyposażenie biur open space oznacza zorganizowanie wspólnej, otwartej przestrzeni dla zespołu pracowników.

Potrzeby pracowników a wyposażenie biur

Planując meble biurowe, pamiętajmy o przepisach Kodeksu Pracy. Chodzi o wyposażenie biura uwzględniające przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz pracy przed monitorem.

Przepisy określają, że pracownik powinien mieć do dyspozycji co najmniej 13 metrów sześciennych (objętości pomieszczenia). Ponadto 2 metry kwadratowe powierzchni podłogi biura powinny być wolne, czyli niezajęte np. przez sprzęt komputerowy, sprzęty biurowe itp. Dotyczy to także biura typu open space. Musimy też zapewnić pracownikom swobodny dostęp do stanowiska pracy. Dlatego też między sąsiednimi monitorami zapewnijmy odległość minimum 60 centymetrów. Z kolei przestrzeń między pracownikiem a tyłem monitora naprzeciwko powinna wynosić 80 centymetrów.

Urządzając biuro typu open space, musimy wziąć pod uwagę wielkość pomieszczenia. To, ilu pracowników ulokujemy w pomieszczeniu, zależy właśnie od tego czynnika. Musimy bowiem przestrzegać przepisów dotyczących przestrzeni przypadającej na każdego pracownika.

Wyposażenie biura możemy zlecić też profesjonalnej firmie. Oprócz wykonania projektu wnętrza zajmie się ona także dostawą i montażem wyposażenia. Takie rozwiązania oferują często sklepy zajmujące się wyposażeniem sklepów i biur. Firma sporządza wtedy projekty, biorąc pod uwagę wymiary pomieszczenia i uwzględniając szczegóły. Z pewnością podpowie nam meble biurowe i sprawdzone rozwiązania na podstawie doświadczeń z innych realizacji. My przedstawimy swoje oczekiwania i budżet, a firma wykona za nas resztę pracy. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu zaoszczędzimy sporo czasu i nerwów i zapewni odpowiednią przestrzeń biurową dla pracowników.

Biurka do biur i krzesła biurowe – jakie wybrać

W przestrzeni typu open space biura są połączone. Mogą to być podwójne stanowiska, przy których pracownicy siedzą obok lub naprzeciwko siebie. W tym celu możemy zastosować biurka typu bench. Biurka tego typu mają wyraźny podział na dwa stanowiska. Są zatem stworzone specjalnie dla kilku pracowników. Jednak ten sam efekt osiągniemy, jeśli połączymy ze sobą w biurze kilka klasycznych biurek lub stołów.

Aby wyraźnie zaznaczyć granicę biurek, zastosujmy przegrody. Te wykonane z przezroczystego pleksi nie spowodują efektu zamknięcia w niewielkiej przestrzeni. Zamontujemy je do blatu za pomocą uchwytów.

Jak powinny wyglądać biurka do open space? Przepisy mówią, że blat biurka powinien być matowy, w jasnym odcieniu. Odpowiednie będzie zatem biurko w kolorze popielatym, buku, klonu naturalnego lub olchy górskiej. Wybór mebli, biurek w stonowanych kolorach sprawi też, że unikniemy wrażenia przytłoczenia.

W rozporządzeniu o stanowiskach z monitorami nie znajdziemy informacji o wymiarach biurka. Po prostu biurko ma pozwalać na wygodne umieszczanie nóg pod blatem. Dodatkowo meble mają umożliwiać przyjmowanie naturalnej pozycji ramion podczas korzystania z klawiatury.

meble biurowe

Obowiązujące przepisy a meble biurowe

Według specjalistów od BHP wysokość stołu bez regulacji powinna wynosić około 70 centymetrów. Zalecana szerokość biurka to 120 centymetrów, a głębokość 70 centymetrów. Biurko do open space może być wyposażone w przelotki na kable. Biurka mogą mieć bardziej lub mniej zabudowane boki. Wybierając biurka z całkiem zabudowanymi bokami, zwiększymy poczucie osobistej przestrzeni u pracowników.

Przepisy określają także wymogi dotyczące krzeseł biurowych, takie jak:

odpowiednią regulację wysokości siedziska w zakresie 40-50 centymetrów

zmiana wysokości oparcia

dostosowanie kąta pochylenia oparcia (5 stopni do przodu i 30 stopni do tyłu)

Oprócz możliwości regulacji krzesła biurowe muszą być stabilne. Dlatego też podstawa krzesła powinna mieć pięcioramienną podstawę jezdną z kółkami. Z kolei niezbędne podłokietniki pozwalają na odpoczynek ramion i odciążenie barków.

Planując zakup wyposażenia do open space, weźmy pod uwagę przepisy Kodeksu pracy. Pamiętajmy przy tym o parametrach wyposażenia biura, które zapewniają wygodną pracę.

Czytaj także

reklama
reklama
Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.