reklama

Pieniądze pewne jak w banku

Mazowsze

2016-01-11 09:23:10 liczba odsłon: 1667

Prawie 90 proc. Polaków korzysta z usług bankowych. Chętnie też posługują się kartami płatniczymi. – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Banku Zachodniego WBK.

reklama

Najwierniejsi klienci banków to pokolenie 21-50 lat. Młodsi z respondentów (16-20 lat) oraz najstarsi (51 – 70 lat) korzystają z usług bankowych rzadziej.

Używanie kart płatniczych deklaruje blisko 80 proc. respondentów.  Sporą grupę (77 proc. ) stanowią osoby korzystające z  bankowości elektronicznej.

Wyzwaniem pozostaje jednak bankowość mobilna. Na razie jest domeną głównie osób młodych.

Najstarsze pokolenie Polaków jest najmniej zaangażowane we wszystkie te oferty. Rezygnacja z gotówki wydaje się rozwiązaniem, do którego seniorzy podchodzą z rezerwą. Połowa z nich nie jest na to gotowa. Tylko co dziesiąty Polak nie ma z tym problemu.

Wśród instytucji finansowych największym zaufaniem czterech grup wiekowych Polaków  ankietowanych w badaniu przeprowadzonym dla Banku Zachodniego WBK, cieszy się Narodowy Bank Polski oraz Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji. Banki i NIK znajdują się na trzeciej pozycji w rankingu zaufania. I nie ma w podejściu do tego tematu znaczących różnic pokoleniowych.

Z usług bankowych najchętniej korzystają osoby w wieku 36 – 50 lat. Ich wiedza na temat finansów,  doświadczenie i rekomendacje dotyczące zaufanych partnerów,  niewątpliwie  odgrywają kluczową rolę w wyborze bezpiecznych rozwiązań  przez młodsze pokolenia, bo rozmowy o finansach toczą się głównie w gronie najbliższych (rodziny i znajomych).

Inicjator badań międzypokoleniowej wiedzy o finansach – BZ WBK, w rankingu liderów usług bankowych  wśród czterech pokoleń badanych zajmuje 3-4 miejsce za mBankiem, PKO BP, ING Bankiem Śląskim.  

Źródło:

„Pokolenia o finansach. W poszukiwaniu różnic i podobieństw, czyli przynależność pokoleniowa Polaków determinuje postawy wobec finansów”. Badanie przeprowadzone na zlecenie Banku Zachodniego WBK na 1017 osobowej grupie respondentów w wieku 16 – 70 lat, obejmującej cztery pokolenia (16 – 20 lat, 21 – 35 lat, 36 – 50 lat i 51 – 70 lat)

Materiał reklamowy

Czytaj także

reklama
reklama
Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.